maandag 24 februari 2014

verborgenheden

     laat niemand uit wat ik deed en zei
       proberen af te leiden  wie ik was
          er was een belemmering, die 
       vervormde de daden en de wijze
                      van mijn leven.
             er was een belemmering,
                  die weerhield mij
   vele keren  als ik wou gaan spreken
     mijn meest onopgemerkte daden,
    en mijn meest verhulde geschriften-
    daaruit alleen zal men mij begrijpen.
            maar misschien is het niet
      zoveel moeite,  zoveel inspanning
             waard   om mij te kennen.
  later -in een volmaakter samenleving-
      zal stellig iemand anders, zoals ik 
   geschapen, verschijnen en handelen
                            in vrijheid.

                               - konstantinos kavafis




Geen opmerkingen:

Een reactie posten