dinsdag 18 februari 2014

----- Original Message -----
To: 
Sent: Thursday, January 30, 2014 2:58 PM
Subject: RE: verhaal

'Plots uit het hoge hoedje van je laptop'
Klinkt als een dwarrelend veertje, heel mooi.

Had ik je deze foto al eens gezonden?
Magisch en melancholique!

Melph 





From:
To: fmwoudstra@hotmail.com
Subject: Re: verhaal
Date: Wed, 29 Jan 2014 23:01:58 +0100

Beste Frits,
Als ik van die logge computer een laptop maak en het metrum wil handhaven, krijg je:
            plots uit het hoge hoedje van je laptop.
Goed idee. Ik ga dat doen.
In combinatie met de titel is het aanspreken van jou een verbetering.
Ik scheer me nat maar neem niet de moeite om, zoals ik me uit een verhaal van je meen te herinneren, zoals jij die mesjes goedkoop op de kop te tikken.
Tot zaterdag!
Anton
----- Original Message -----
To: 
Sent: Wednesday, January 29, 2014 6:18 PM
Subject: RE: verhaal

Hallo Antoni,
Dank voor je mooie woorden.
Naar je toe schrijven, door je heen schrijven, ja, daar komt het wel op neer.
Aleid spreekt over krachtig, sereen. Anouk over sober.
Ik schreef het in korte stukjes, het woog zwaar en raakte daardoor snel uitgeput.
je nieuwe versie van 'Jongen Toch' is mooi, maar de vorige was ook puik.
Moet wennen aan Frits, het maakt het zo direct. Aan de andere zijde; de dichter richt natuurlijk ook het woord tot de vader!
Laptop zou ipv computer kunnen, computer is zo een groot log ding!
(Moet je wel opbiechten dat ik de eerste versie niet meer herlezen heb).
Even een intieme vraag: hoe scheer jij je, nat of elektriek?
Gaarne zsm antwoord.
Tot za, deo volente.
Flocco



From:
To: fmwoudstra@hotmail.com
Subject: Re: verhaal
Date: Wed, 29 Jan 2014 16:09:30 +0100

Beste Frits,
Het is een hartverscheurend en aangrijpend verslag dat je me stuurde. Je hebt er goed aan gedaan het op te schrijven, al denk ik niet dat je het daarmee - wat in soortgelijke gevallen nogal eens gezegd wordt - ook van je afgeschreven hebt. Eerder naar je toe. Maar dat helpt misschien ook.
Ik heb mijn gedicht 'Jongen toch' nog wat meer op jou toegespitst en ook in de derde strofe een toespeling gemaakt op 'De Dapperstraat' van J.C. Bloem. Per slot van rekening woon je in die buurt. Zie bijlage.
Ik verheug me op jullie komst zaterdag!
Hartelijke groet, ook aan Anouk,
Anton
----- Original Message -----
To: 
Sent: Monday, January 27, 2014 10:58 PM
Subject: verhaal

Hallo nog jeugdige tienerman,
Nog een kwestie van dagen en je bent opeens hoogbejaard!
Je ranonkels staan hier tussen andere bloemen te schitteren.
Hier gaat het redelijk, Anouk en ik zijn lief voor elkaar en maken (daardoor) geen ruzie.
We missen onze zoon alleen nogal erg.
Zie de verdwijning.
Tot spoedig,
FM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten