woensdag 19 februari 2014

> From:
> To: fmwoudstra@hotmail.com
> Date: Wed, 18 Dec 2013 23:03:52 +0100
> Subject: Lucas


> Fleur belde me tegen de middag op mijn werk. Ik ben sindsdien helemaal van slag af en liep rond als een zombie. Heb nog een afscheid gehad van een collega (pensioen), heb hem toegesproken maar geen idee wat ik heb gezegd. Mensen keken wat raar maar ik kon en wilde niets uitleggen. Ben nog maar net terug op 902.

> Ik denk niet dat ik nu een verhaal heb, maar ik weet wel dat niemand van jullie, niemand van ons zich hier iets hoeft te verwijten. Beter: iets mag verwijten. Want dat zou onvoldoende recht doen aan Lucas. Wat wie dan ook ervan vindt, hoeveel verdriet het ook heeft opgeleverd: Lucas had het recht te doen wat hij heeft gedaan. Niemand, en zeker niet hij, verdient het dat dit niet wordt gerespecteteerd. Het is eigenlijk het enige waar ikzelf in geloof, het recht van een ieder om dit soort beslissing te mogen nemen. Dat veronderstelt wel dat je daar dan ook zelf verantwoordelijk voor bent en niemand anders.

> Intussen voel ik zoals jullie het ontzagelijke verdriet.

> Sterkte en tot gauw,

> Norbert

>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten