zondag 2 maart 2014

Subject: Re: De Verdwijning
From: 
To: fmwoudstra@hotmail.com

Hi Frits & Anouk,


Ja, het was prachtig, waardig en we zijn trots dat we dit samenzijn mochten delen met jullie twee,
en met die lieve Minke, Jeroen & Guusje, oudste vriendin Rachel, pretty boy Carl en Sunny.

We hebben er nog lang over nagepraat en het uitstappen van Lucas als 'fait accompli' voelen wij 
met jullie mee alsof het onze eigen zoon betreft, zo lijkt het als we ons in jullie verdriet proberen te verplaatsen.

Het blijft voor ons ondanks alles onverteerbaar, niet eerlijk en een gegeven die niet gemakkelijk een plek zal krijgen.
We moeten huilen, janken en schreeuwen het uit als de gedachten aan het grote verdriet bovendrijven.

Er zijn geen zoete koekjes of holle phrases die recht kunnen doen aan het gevoel dat we allen nu beleven,
de emotie is zo zwaar voor mensen die helaas ongetraind in het gegeven van het leven en de dood moeten leven.

Ik pretendeer niks, ik weet alleen maar dat ik van jullie & Flora hou en van Lucas hou en dat we allen gelijk zijn
ondanks onze diverse pluimage. Verder weet een mens weinig en mag hij het allemaal al doende ontdekken.

Maar als een intelligent mens zoals Lucas die weg van ontdekken uitzichtloos vond moeten we dat accepteren.

Ik ben heel dankbaar voor Anouk dat zij zo'n enorme steun heeft aan haar geloof en ik voel ook dat
het 'ongeloof' van Frits dat volledig aanvult, twee uitersten die elkaar een gelofte hebben gedaan,
en leven als vrienden die respect voor elkaar hebben. 
Hou dat vooral nu vol s.v.p. net als Jo en ik op en neer gaan in het leven samen.

Ik weet het niet zeker maar wij voelen dat Lucas veilig is en verlost is en eerlijk en oprecht heeft voldaan aan 
zijn levensopdracht zonder dat hij jullie daarmee verdriet heeft willen doen. 
Welke keus had hij anders onder de gegeven omstandigheden in zijn belevingswereld ?

Dit wensen wij te respecteren en zullen Lucas in zijn 'onmogelijke' keuze, voorwaar altijd blijven steunen

Daarnaast zijn wij er voor jullie op onze eigen manier en zullen dat altijd blijven, dus zondag a.s. ben ik erbij.

Lieve groet, Phil & Jo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten