vrijdag 12 december 2014

Frits Marnix Woudstra geeft boek uit!

Op onze foto: De gevierde schrijver met (een alvast) nieuwe fiets voor zijn
comfortabele schrijverscabine ter Epies Sentrum te Driemonden poserend.




Amsterdam 12 december 2014

Afgelopen week is  bij uitgeverij Bezige Bij-Thomas Rap, na rijp beraad, besloten
om met  tekenaar-schilder Frits Marnix Woudstra als schrijver in zee te gaan.
Hij blijkt ook heel erg goed te kunnen schrijven!
De man zelf:'Piet Schreuders, een oude vriend van me, tipte mij door me te 
adviseren contact op te nemen met Marga Deutekom van Thomas Rap.
Ze las het Blijvend Ontgoocheld-boek, korte verhalen over het plotselinge
vertrek van Lucas Casimir Woudstra, onze zoon, en was onder de indruk. Vanaf dat 
moment hield ze me in de gaten en vroeg me om alle nieuwe verhalen naar haar door
te sturen. In de periode die daar op volgde schreef ik 16 brieven aan Lucas (en heel
af en toe kreeg ik een compact antwoord!)
Die brieven gaan een belangrijk onderdeel van het nieuwe, door Thomas Rap
uit te geven boek worden. Ze zijn werkelijk verschrikkelijk goed!'

Zoals het er nu naar uit ziet, komen er ook veel illustraties in het boek.
Werk van Roland Sips, knipselkunst van Anouk, de moeder van Lucas en Flocco's
vrouw plus schilderij en tekeningen van de schrijver zelf. 
Piet E. Schreuders gaat de vormgeving ter hand nemen (als -ie tijd heeft.)
Voorlopig wordt er nog gewoon stevig doorgeschreven en volgen zo af en toe
kleine besprekingen ter burelen van de Bezige Bij-Thomas Rap in het chique 
Amsterdam-zuid.
Toch nog, op de valreep van 2014, goed nieuws voor de familie Woudstra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten