woensdag 3 december 2014

17 december 2013 - 17 december 2014: 1 jaar zonder Lucas



17 december 2014 is het precies een jaar geleden dat Lucas afscheid nam 
   van deze grimmige wereld. Hij wordt door velen gemist. Het is onze wens
   hem die dag op eenvoudige wijze te gedenken. We zouden bijv om twaalf
   uur 's middags een minuut of 2 bij hem stil kunnen staan. Langer mag 
   natuurlijk ook. Denk wat je wilt, het hoeft absoluut niet droevig te zijn!
   (Een Lucas, die in goede doen was, kon erg grappig uit de hoek komen.) 
     
                                                            Anouk, Flora, Flocco Woudstra 



                         Verborgenheden

   Laat niemand uit wat ik deed en zei proberen af te leiden wie ik was.
   Er was een belemmering, die vervormde de daden en de wijze van mijn leven.
   Er was een belemmering, die weerhield mij vele keren als ik wou gaan spreken.
   Mijn meest onopgemerkte daden en mijn meest verhulde geschriften
   daaruit alleen zal men mij begrijpen.
   Maar misschien is het niet zoveel moeite, zoveel inspanning waard om mij te kennen.
   Later -in een volmaakter samenleving- zal stellig iemand anders, zoals ik geschapen,
   verschijnen en handelen in vrijheid. 
                                                                            
                                                                                           K.P. KAVAFIS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten